V čem se liší a který je pro vás lepší?
Pokud hledáte komplexní systém pro řízení firmy, máte tým od 1 do 100 lidí, pracujete na projektech a řešíte finance i ziskovost, Caflou a ClickUp se nabízí jako ideální řešení. Jaký z nich je vhodnější? Rozdíly, a to to nejen v ceně, zde určitě jsou. Jak se tedy systémy liší?
Hlavní nevýhody ClickUpu oproti Caflou
- Je poměrně složitý. ClickUp nabízí velké množství funkcí a široké možnosti personalizace, ale pro nové uživatele, kteří se snaží zorientovat v rozhraní a nastavit pracovní postupy, může být až příliš složitý a zahlcující a trvá dlouho, než se s aplikací zžijete.
- Možnosti finančního řízení projektu se omezují na sledování rozpočtu u projektu. Nenabízí vestavěné pokročilé funkce, jako je plánování příjmů a výdajů nebo sledování cash flow projektu.
- Nemá vestavěné funkce pro správu financí a fakturaci. ClickUp sází na variabilitu, a široké možnosti integrace. Nenabízí ale žádné vestavěné funkce pro správu financí, firemních rozpočtů nebo fakturaci. Může se sice integrovat s jinými nástroji pro správu financí, ale aby uživatelé mohli své finance efektivně řídit, musí mezi jednotlivými platformami přepínat. Všechny nástroje také nemusí být kompatibilní nebo fungovat bezproblémově.
- Neumožňuje vytvářet faktury bez integrace s dalšími nástroji. Neumožňuje export faktur do běžných účetních programů.
- Nenabízí automatickou pravidelnou fakturaci ani párování faktur s bankovním účtem.
- V modelové situaci (porovnatelné tarify pro 10 uživatelů) je ClickUp výrazně dražší – 177 EUR vs 142 EUR/měsíc.
Komplexnost
Caflou i ClickUp jsou komplexní all-in manažerské systémy, které umožňují efektivně řídit firmu a projekty, přidělovat úkoly, spolupracovat a komunikovat v týmu. Pomáhají účinně organizovat práci ve firmě a přizpůsobit si vlastní procesy.
Co má Caflou navíc?
Caflou má nástroje pro řízení a plánování firemních i projektových financí. S Caflou snadno nastavíte firemní i projektové rozpočty, propojíte projekty s finančními procesy, získáte přehled o finančních tocích a vše potřebné máte na jednom místě – od nabídek po fakturaci.
Rozpočty a finance
Caflou i ClickUp umožňují sledovat u jednotlivých projektů rozpočet.
Co má Caflou navíc?
Caflou vám kromě projektového rozpočtu umožní sledovat i výdělečnost celého projektu a finance firmy. S Caflou totiž můžete výdaje i příjmy projektů nejen evidovat, ale také plánovat a řídit – od položkového rozpočtu přes projektové sazby až po cash flow projektu. Přímo z projektu navíc jednoduše vytvoříte nabídky, smlouvy, objednávky i faktury. Caflou také můžete propojit s bankovním účtem.
Evidence faktur
Caflou i ClickUp nabízejí možnost evidence faktur.
Co má Caflou navíc?
V Caflou můžete faktury nejen evidovat, ale také je jednoduše vytvářet a to i přímo v projektech, také z nabídek, objednávek nebo výkazů či trackovaného času. V Caflou můžete také vytvářet faktury automaticky a automaticky je také k určitému datu rovnou odesílat. Vydané i přijaté faktury můžete spárovat s bankovním účtem a platby v reálnem čase promítnout do cashflow. Faktury můžete exportovat do nejčastějších účetních programů.
💡Tip: Zajímají vás současné trendy v projektovém řízení? Máte problém dovést své projekty a týmy k úspěšným koncům a splněným cílům a zároveň chcete zvýšit ziskovost vašich projektů? Podívejte se na Caflou sérii Jak efektivně řídit projekty
Propojení s dalšími programy
Caflou i ClickUp nabízejí možnosti propojení s dalšími programy, například e-mailem, účetními programy apod.
Co má Caflou navíc?
Caflou možnosti integrace samozřejmě nabízí, například s účetními programy Abra Flexi, Pohoda, Money S3 nebo iÚčto a s mnoha dalšími. Celý seznam najdete zde. Caflou má také přímé napojení na vaše bankovní účty ve všech evropských bankách, takže se všechny platby promítají do příjmů a výdajů v reálném čase.
Automatizace
Caflou i ClickUp umožňují uživatelům automatizovat pracovní procesy a rutinní úkoly v rámci projektů. Lze například automatizovat přiřazování úkolů nebo vytváření projektů ze šablon.
Co nabízí Caflou navíc?
Kromě automatizace práce a rutinních úkolů získáte s Caflou například také možnost automatizace finančních procesů a fakturace. Caflou také nabízí funkci automatického vytváření a odesílání faktur e-mailem přímo z aplikace, včetně upomínek. Tato funkce vám ušetří čas i práci s odesíláním faktur nebo upomínáním klientů. Caflou dokáže automaticky párovat pohyby na bankovním účtu a faktury. Tyto platby se automaticky promítají do cash flow. Hodit se může také automatické generování grafických reportů z dat, které máte v Caflou.
Personalizace
Caflou i ClickUp poskytují možnosti personalizace systému. Uživatelé si mohou uzpůsobit nástěnku, využít šablony projektů a vytvářet si vlastní, přizpůsobit si notifikace či přidat vlastní štítky, atributy a podobně, tak aby přesně odpovídaly jejich potřebám a stylu práce.
Co má Caflou navíc?
Caflou je intuitivní a snadno se ovládá. Nabízí uživatelsky přívětivé rozhraní, ve kterém se snadno zorientujete, i pokud s nástroji pro řízení firmy, práce či správu projektů teprve začínáte.
Verdikt
Pokud hledáte firemní systém, který je komplexní, ale přitom intuitivní, snadno ovladatelný a pomůže vám efektivně řídit nejen firmu, ale i její finance a cash flow (a to vše za velmi příznivou cenu), budete spokojenější s Caflou než s ClickUpem.