V čem se liší a který je pro vás lepší?
Hlavní nevýhody Wrike oproti Caflou
- Může být obtížné se v něm zorientovat. Wrike je velmi rozsáhlý nástroj s širokou škálou funkcí a členitou strukturou. Pro některé uživatele tak může být příliš složité se s ním seznámit a používat ho. Mnozí uživatelé preferují přehlednější a jednodušší uživatelské rozhraní.
- Neumožňuje vytvářet faktury bez integrace s dalšími nástroji. Neumožňuje export faktur do běžných účetních programů.
- Nenabízí automatickou pravidelnou fakturaci ani párování faktur s bankovním účtem.
- Pokročilé nástroje pro finanční řízení nabízí Wrike až v nejvyšším tarifu Pinnacle s cenou na vyžádání. Ve středním plánu Business (který je přesto mezi porovnatelnými tarify pro 10 uživatelů poměrně drahý – vychází 232 eur měsíčně), nenabízí Wrike funkce jako plánování a sledování projektového rozpočtu v reálném čase, automatizaci fakturace ani možnost nastavení různých hodinových sazeb u projektů. Nenajdete zde ani sledování ziskovosti projektů nebo výdělečnosti týmů.
- Wrike se nejlépe hodí pro spolupráci jednotlivých členů jednoho většího týmu, může být ideální, pokud sháníte nástroj pro korporát. Pokud potřebujete spíše řídit spolupráci napříč týmy, zapojit externisty nebo komunikovat v projektech i s klienty, pohlédněte se po vhodnějším systému.
- Není k dispozici v češtině.
- Zákaznická podpora je nepružná, pomalá a velmi omezená, spočívá pouze v možnosti e-mailového kontaktu. Neposkytuje možnost okamžité individuální telefonické nebo online konzultace. Podpora navíc nehovoří česky, což může být pro mnohé pracovníky překážkou.
- Nastavení automatizací může být poměrně složité.
Komplexnost a organizace práce
Caflou a Wrike a jsou komplexní manažerské systémy, které nabízejí mnoho funkcí a pomáhají s řízením projektů, úkolů a celých týmů. Oba nástroje usnadňují spolupráci v týmu a pomáhají zefektivnit pracovní procesy, ať už prostřednictvím automatizací, nebo díky širokým možnostem personalizace a individuálního nastavení. Nabízejí výkonné funkce pro organizaci práce v týmu i moderní projektové nástroje, jako jsou nástěnky Kanban nebo Ganttův diagram. Pracovat můžete odkudkoli a vše máte na jednom místě.
Co má Caflou navíc?
Ačkoli jsou oba nástroje určeny pro spolupráci v týmu, má Caflou mnohem výkonnější funkce pro komunikaci. Ta je pro efektivní práci nezbytná. Komunikovat s kolegy v Caflou můžete přímo u projektu prostřednictvím jak písemných, tak i hlasových komentářů. Dále máte k dispozici rychlý chat, pohodlnou vestavěnou videokonferenci nebo e-mail.
Rozpočty a finance
Caflou i Wrike poskytují funkci správy měsíčních výdajů a hlídání rozpočtu. Wrike používá přednastavenou šablonu pro sledování měsíčních výdajů, kterou si můžete uspořádat podle kategorií a upravit podle potřeby.
Co má Caflou navíc?
S Caflou získáte chytré a pokročilé nástroje pro finanční řízení celé firmy, které vám pomohou zefektivnit a zjednodušit finanční agendu. Z jednoho místa tak můžete řídit i plánovat veškeré příjmy i výdaje, sledovat a plánovat cash flow jak celé firmy, tak podle jednotlivých projektů, zákazníků nebo dodavatelů. Lehce vytvoříte přehledné reporty i nabídky, podepíšete smlouvy a odešlete faktury. Díky napojení na evropské banky si nastavíte automatické párování příchozích i odchozích plateb, které se v reálném čase promítají do cash flow. Caflou jednoduše propojíte s běžnými účetními programy. Využít můžete také ceník nebo sklad.
💡 Tip: Plavete v cash flow? Věděli jste, že téměř 30 % firem zkrachuje kvůli špatnému řízení financí! Naučte se plavat v cash flow jako ryba ve vodě s Caflou akademií I - kontrolujte své cash flow
Fakturace a integrace
Caflou i Wrike umožňují evidovat přijaté i vystavené faktury a sledovat data jejich splatnosti. Nabízejí možnost měřit čas u úkolů a změřený čas použít jako podklad pro fakturaci. Zatímco s Wrike potřebujete k vytvoření faktury integraci s jinými nástroji, s Caflou vytvoříte fakturu přímo v systému. Oba systémy můžete propojit nejen s vybranými účetními programy, ale také s e-mailem a dalšími běžnými aplikacemi.
Co má Caflou navíc?
Caflou nabízí vlastní nástroj pro fakturaci (Wrike jen eviduje přehled faktur). V Caflou tak můžete faktury jednoduše nejen evidovat, ale i vytvářet, a to i přímo v projektech – z nabídek, objednávek, výkazů či trackovaného času. Caflou navíc nabízí také možnost nastavit různé hodinové sazby v projektech. Caflou navíc umožňuje vytvářet faktury automaticky a automaticky je také k určitému datu rovnou odesílat. Faktury lze také exportovat do nejčastějších účetních programů. Caflou nabízí propojení s například s účetními programy Abra Flexi, Pohoda, Money S3 nebo iÚčto a s mnoha dalšími. Celý seznam najdete zde. Caflou má také přímé napojení na vaše bankovní účty ve všech evropských bankách, vydané i přijaté faktury tak můžete spárovat s bankovním účtem a platby v reálnem čase promítnout do cash flow.
Produktivita týmu a finanční řízení projektů
Caflou i Wrike vám poskytnou perfektní přehled o práci celého týmu a o aktuálním stavu projektů, což vám usnadní efektivní řízení týmu. Pomohou vám vytvářet a přidělovat úkoly, sledovat a plánovat vytížení týmu, prioritizovat úkoly a hlídat zdraví a rizika projektu. Nabízejí funkci měření a vykazování času stráveného na každém projektu a úkolu.
Co má Caflou navíc?
Caflou vám navíc umožní sledovat ziskovost týmů i jednotlivých pracovníků. Budete mít přehled o nákladech na každého zaměstnance nebo klienta. Snadno zhodnotíte i výdělečnost jednotlivých projektů. Samozřejmou součástí je evidence výdajů a příjmů přímo u projektů a jejich finanční řízení – od položkového rozpočtu přes projektové sazby až po cash flow projektu. Přímo z projektu navíc jednoduše vytvoříte nabídky, smlouvy, objednávky i faktury.
Automatizace
Caflou i Wrike poskytují uživatelům automatizovat firemní procesy. Automatizace ušetří rutinní práci, sníží chybovost a zvýší efektivitu. Můžete například nastavit automatická pravidla pro vytváření úkolů, pro jejich přiřazování, odesílání notifikací nebo změny statusů u úkolů.
Co nabízí Caflou navíc?
S Caflou získáte vedle automatizace pracovního procesu a manuálních úkonů také možnost automatizace plateb a fakturace. Caflou nabízí funkci automatického vytváření a odesílání faktur e-mailem přímo z aplikace, včetně upomínek. Tato funkce vám ušetří čas i práci s odesíláním faktur nebo upomínáním klientů. Caflou dokáže automaticky párovat pohyby na bankovním účtu a faktury. Tyto platby se automaticky promítají do cash flow. Hodit se může také automatické generování grafických reportů z dat, které máte v Caflou. Důležitá je i propojenost automatizací v Caflou napříč procesy, od CRM a obchodních procesů, přes projekty, výkazy až po fakturaci a řízení cashflow.
Verdikt
Hledáte-li přehledný jednoduchý a přitom výkonný a komplexní manažerský nástroj za příznivou cenu, který vám pomůže propojit obchodní procesy s finančním řízením firmy i projektů, ušetří rutinní úkony i peníze díky automatizacím a zefektivní organizaci práce, bude pro vás lepší volbou Caflou než Wrike.