<< Zpět do Vzdělávacího centra

Z Caflou lze odesílat SMS zprávy na telefonní čísla uvedená

  1. u firem
  2. u kontaktů

SMS zprávy lze odesílat na konkrétní číslo u kontaktu či firmy:

SMS na vybraný kontakt či firmu

nebo i hromadně na čísla u zvolených firem a kontaktů:

SMS hromadně

💡Tip 1: telefonní čísla u firem a kontaktů zadávejte s předvolbou země (např. +420, +421), pro systém je pak snazší zprávu bezpečně doručit.

Následně už jen doplníte text zprávy a zprávu můžete odeslat:

Formulář SMS zprávy

💡Tip 2: lze posílat i delší zprávy, ve formuláři pod textem zprávy vidíte, na kolik SMS zpráv bude vaše zpráva rozdělena.

Historie odeslaných SMS pro danou firmu (log)

U každé firmy je k dispozici log, kde vidíte, jaké zprávy byly na firmu či kontakty pod touto firmou odeslány a zda byly doručeny (zelený symbol = doručeno, oranžový symbol = stále se doručuje, červený symbol = nepodařilo se doručit):

Log SMS zpráv

Zpoplatnění SMS zpráv

Za každou jednu odeslanou SMS vám z účtu budou stržena odpovídající částka podle země příjemce. Např. SMS do ČR stojí cca 1,43 Kč, SMS do SK stojí 1,38 Kč. Stržený kredit si můžete zkontrolovat v Nastavení účtu, v sekci Kredit/Čerpání.

Kredit stržený za SMS

Odesílatel SMS zpráv

Odesílatelem SMS zprávy ve schránce příjemce zprávy bude "Caflou" a to pro příjemce z Česka (+420) a Slovenska (+421). Pro příjemce mimo Česka a Slovenska (jiné předvolby než +420 a +421) bude odesílatelem SMS zprávy ve schránce příjemce zprávy "GoSMS-info". 

SMS brána, kterou Caflou používá pro odesílání SMS zpráv je GoSMS.

🤖 Automatizace odesílání SMS zpráv

SMS lze odesílat také automaticky na základě splněných  podmínek v rámci automatických procesů/workflow. Do textu zprávy lze vkládat i dynamické proměnné. SMS lze poslat např. na:

  • telefonní číslo zákazníka
  • telefonní číslo uživatele vašeho účtu (uživatel si své číslo zadá v sekci Můj profil)
  • jakýkoliv vlastní atribut typu "telefon"

Poslat SMS autoprocesem

❗ PRAVIDLA PRO ROZESÍLÁNÍ SMS ZPRÁV ❗

Pokud mají SMS, které odesíláte z Caflou, obchodní či marketingový charakter, je nutné dbát na pravidla stanovená zákonem (č. 480/2004 Sb.). Je důležité si dát pozor na níže uvedené věci, pokud rozesíláte hromadné marketingové SMS:

Označení obchodního sdělení

Své sdělení tak můžete rozesílat pouze svým zákazníkům, a to s nabídkou obdobných výrobků nebo služeb, které u vás nakoupili a nebo od nich musíte získat prokazatelný souhlas, který naplňuje podmínky GDPR.

Každé takovéto marketingové sdělení je nutné jasně a zřetelně označit tak, aby bylo zřejmé, že jde o tento druh sdělení. V případě SMS textové sdělení musí dle Úřadu pro ochranu osobních údajů obsahovat na jeho začátku označení “OS:”.

Uvedení názvu subjektu

Obchodní sdělení musí mimo jiné obsahovat v textu zprávy název subjektu jehož jménem se komunikace provádí. V rámci textových SMS je tedy nutné uvést obchodní název.

Je důležité označit SMS tak, aby adresát byl schopen přímo definovat, od koho SMS dostal. Uvedení pouhého odkazu na webové stránky, prostřednictvím kterých by to bylo možné taktéž definovat, není dostačující.

Odmítnutí zasílání dalšího sdělení

V rámci obchodního sdělení musíte rovněž svému zákazníkovi umožni odhlášení z rozesílky. Pole Úřadu pro ochranu osobních údajů je správná pouze jedna varianta, a to ta, že SMS zpráva musí vždy obsahovat telefonní číslo, na které je možné zdarma napsat nebo zavolat a z rozesílky se odhlásit. Již nestačí uvést internetový odkaz.

Pokud vámi odesílané SMS skrze Caflou budou porušovat pravidla nastavená zákonem, odebereme vám možnost tuto funkci využívat a v případě závažného porušení ze strany Objednatele služby Caflou, lze podat výpověď užívání služby Caflou s okamžitou platností (viz Obchodní podmínky).