Systémy pro e-mailový marketing Ecomail a SmartEmailing, které umožňují firmám efektivně spravovat a automatizovat své e-mailové kampaně. Caflou nabízí přímou integraci s těmito systémy v rámci tzv. connectorů. Integrace spočívá v tom, že pokud u firmy uvedete emailovou adresu, lze z Caflou do seznamu kontaktů v Ecomailu resp. SmartEmailingu tento email uložit a využít k následné rozesílce emailů přímo z e-mailovéhon systému. V rámci tohoto "exportu" kontaktů lze kromě emailové adresy odesílat z Caflou i další parametry, např. adresu atd.
Propojení Caflou s Ecomailem resp. SmartEmailingem má v obou případech stejný postup:
1) nejprve je třeba získat u e-mailového systému API klíč
- u Ecomailu: Správa účtu - Pro vývojáře - API klíč
- u SmartEmailingu: Můj účet - API klíče
Nyní už můžeme přejít k samotnému propojení.
2) V sekci Nastavení účtu - Integrace - Connector zvolíte akci Přidat spojení:
3) Zadáte Název spojení, zvolíte program (Ecomailing/SmartEmailing) a zadáte dříve získaný API klíč a odkliknete Připojit.
U SmartEmailingu doplníte ještě přihlašovací jméno - použijte to, kterým se přihlašujete do SmartEmailingu.
Nyní nastavíme parametry připojení.
4) Po připojení vyberete seznam kontaktů, do kterého se v e-mailovém systému budou importovat kontakty z Caflou.
5) Dále si můžete zaškrtnout políčko Importovat stav kontaktu a kam ho importovat. Tj. z Ecomailu resp. SmartEmailingu se bude zpětně do Caflou ke každé Firmě importovat stav kontaktu (Subscriber status např. subsribed, unsubscribed, soft bounce, hard bounce atd. ). Při prvním napojování e-mailový systém u tohoto bodu nabídne vytvoření atributu, do kterého bude stav kontaktu z Ecomailu aktualizovat (systém vytvoří vlastní atribut a nazve ho Subscriber status).
6) Také lze zvolit, zda z Ecomailu/SmartEmailingu importovat informaci o odeslané kampani na konkrétní firmu. Pokud z e-mailového systému odejde email na některý z kontaktů, poté se v Caflou tato skutečnost zapíše ve formě komentáře právě u firmy s kontaktem, na který se kampaň odeslala.
Nakonec si nastavíme, jaké atributy se budou přenášet a kdy bude docházet k exportu:
7) Dále je možnost nastavit si podmínku, při které se kontakty exportují do Ecomailu resp. SmartEmailingu (např. pokud firma v Caflou má štítek XY nebo stav firmy je xz).
8) V posledním kroku je třeba nastavit správné spárování atributů (typicky www, telefon, adresa...), tedy do kterých políček v e-mailovém systému se zapíšou které atributy z Caflou.
9) Formulář potvrdíte kliknutím na Uložit a z přehledu connectorů můžete proces ručně spustit nebo počkat na automatický běh, pokud jste si ho nastavili, které probíhá 2x denně.
Návody pro propojení naleznete také ve vzdělávacím centru:
👉 Jak integrovat Caflou s Ecomail 📖
👉 Jak integrovat Caflou se SmartEmailing 📖