<< Zpět do Vzdělávacího centra
Do Caflou z ecommerce systému Shoptet můžete importovat registrované zákazníky (jako firmy) a automaticky také objednávky (jako příjmy) pro účely řízení cash flow.
Funkce (importu dat) je identická s propojeními na účetní programy QuickBooks, Xero, Zoho Books, Abra Flexi, iDoklad, Fakturoid. Propojení na účetnictví Pohoda a Money S3 probíhá přes aplikaci Caflou Desktop Agent.
Z Shoptetu můžete do Caflou importovat tyto agendy:
- Registrovaní zákazníci v Shoptetu -> Firmy v Caflou
- Objednávky z Shoptetu -> Příjmy v Caflou (modul Cashflow/Příjmy a výdaje)
Objekty lze importem do Caflou i aktualizovat (např. změna stavu uhrazeno u objednávek).
Jak propojit Caflou se Shoptetem
Propojení nastavíte v Nastavení účtu, v sekci Connector:
Nové spojení na Shoptet vytvoříte kliknutím na "Přidat spojení":
Pro vytvoření spojení je třeba definovat:
- Název spojení (libovolný název, kterému budete rozumnět)
- Z nabídky programů zvolíte Shoptet
- Vyplníte Eshop ID (z emailu, který vám přišel po aktivaci doplňku Caflou v administraci Shoptetu)
- Vyplníte kód pro propojení (také z emailu)
- Kliknete na "Připojit"
Úspěšné propojení bude signalizováno stavem . Poté je třeba nastavit, co za data chcete do Caflou importovat.
V záložce "Importovat" máte tyto volby:
- Firmy
- Ne (registrovaní zákazníci se importovat nebudou)
- Nahrát pouze nové (importují se pouze noví registrovaní zákazníci, kteří ještě nebyli importováni, změny už se následně importovat nebudou)
- Nahrát nové a aktualizovat staré - Pozor, firmy se z Shoptetu neaktualizují, tato volba se bude pro Shoptet chovat identicky jako volba "Nahrát pouze nové"
- Příjmy
- Ne (objednávky se importovat nebudou)
- Nahrát pouze nové (importují se pouze nové objednávky, které ještě importovány nebyly, změny už se následně importovat nebudou)
- Nahrát nové a aktualizovat staré (importují se nové objednávky, importují se také změny (např. stav uhrazeno)
- Importovat příjmy a výdaje z intervalu - můžete zvolit, zda chcete importované příjmy omezit intervalem (např. pouze příjmy a od 1.1.2021 apod.)
- Automatické opakování - pokud zaškrtnete, pak import probíhá automaticky a importuje se alespoň 1x denně
Nové spojení se uloží kliknutím na "Uložit". Pak ho uvidíte v přehedu spojení.
Spojení lze vždy upravit (přes tlačítko "Upravit").
Import můžete vždy spustit manuálně kliknutím na "Aktualizovat" a to i v případě, že máte nastaveno automatické opakování (které importuje/exportuje minimálně jednou denně).
O výsledku importu nebo exportu jste informování notifikacemi: